Setmana VII

Durant aquesta setmana vam dur a terme la fase 4 i 5, vam tenir l'oportunitat de conèixer l'aula plató, un espai de la nostra facultat dissenyat específicament per a funcions de gravació i producció audiovisual. Aquest espai està equipat amb un croma verd, focus, televisors, micròfons, dues càmeres professionals, un ordinador amb aplicacions especialitzades i altaveus. La responsable de l'aula ens va oferir una demostració detallada del funcionament de tot l'equipament.

Va ser una experiència molt enriquidora, ja que aquesta aula ens va permetre realitzar vídeos més treballats i amb un acabat tècnic més professional. Així i tot, ens va deixar amb la sensació de pena haver descobert aquest recurs l'últim any a la universitat, pel fet que ens hauria estat molt útil per crear materials de millor qualitat en altres assignatures.

Aprofitant aquesta oportunitat, vam començar a treballar en la realització del vídeo final de l'assignatura, començant pel guió. El nostre vídeo es presenta com un podcast en format audiovisual anomenat Revolució Fashion. En ell, la presentadora introdueix el tema del fast fashion, destacant la seva problemàtica i connectant amb una manifestació simbòlica.

El vídeo inclou una entrevista a l'Anna, propietària d'una botiga que aposta per una moda responsable i ètica, aportant una perspectiva real sobre la sostenibilitat en la moda. També compta amb una altra entrevista on tres estudiants (Ada, Aran i Georgina), de la menció STEM, presenten el prototip que han creat per ajudar a minimitzar l'impacte del fast fashion. En aquesta part, expliquen el procés de creació, les motivacions que les han impulsat i els reptes que han superat.

Finalment, una altra companya apareix per explicar amb més detall el prototip de la botiga Trencant el fil de manera virtual dissenyada a l'aplicació CoSpaces,  amb una explicació clara i visual que connecta totes les idees del projecte.

Una part significativa del vídeo es va gravar a l'aula plató, cosa que ens va permetre obtenir un resultat més polit i professional. Ens va semblar bastant fàcil d'utilitzar gràcies a l'explicació de la noia responsable de la sala. 

Després de finalitzar aquesta gravació, ens va sorgir el desig d'enllestir completament el vídeo abans de les vacances de Nadal. Per això, durant la mateixa setmana, ens vam dedicar intensament a completar totes les parts pendents i a realitzar el muntatge final del vídeo. Aquest esforç ens va permetre tenir el projecte completament acabat abans de marxar, assegurant-nos que tot estava enllestit.

No va ser una part gens fàcil, posar-nos davant una càmera interpretar i fer l'edició i tècnica eren aspectes que jo personalment no havia fet mai. A més a més vam tenir alguns problemes amb el àudio del vídeo, concretament a la sala plató, ja que no se sentia massa bé. 

Georgina Jiménez Nat— Menció STEM
Universitat de Lleida
Curs 2024-2025
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar