Setmana IV

Aquesta setmana hem iniciat la segona fase del treball, on se'ns han exposat les tasques que haurem de realitzar durant el mes vinent, corresponents a les fases 2 i 3 del repte. A la fase anterior vam delimitar el nostre repte, concretant-lo i justificant-lo. Ara és el moment de començar a plantejar com el resoldrem, integrant-hi metodologies i eines STE(A)M per oferir una solució creativa, innovadora i efectiva.

Per començar, hem generat idees i possibles alternatives per abordar el repte, iniciant amb la dinàmica d'idees preconcebudes. Aquesta tècnica consisteix, primer, a definir clarament el repte; després, a llistar i descartar les idees preconcebudes sobre el tema; i finalment, a canviar de perspectiva per generar noves idees. Aquesta activitat ens ha ajudat a trencar limitacions mentals i a proposar solucions més innovadores. Ha estat fonamental per transformar la nostra manera d'afrontar el repte, oferint-nos una visió més àmplia i creativa.

La segona dinàmica que vam realitzar va ser la de relacions forçades. Aquesta tècnica consisteix a comparar elements aparentment sense relació amb el nostre tema i intentar establir connexions entre ells. En el nostre cas, aquesta activitat va ser clau per generar diverses idees innovadores vinculades al nostre repte. Una de les propostes de prototip més prometedores va sorgir gràcies a aquesta dinàmica, ja que vam aconseguir vincular conceptes inicialment molt allunyats del nostre objectiu. Tot i que aquesta idea ens va entusiasmar inicialment pel seu potencial, després d'analitzar-ne la viabilitat i l'adequació al nostre enfocament, vam decidir no tirar-la endavant.

La tercera dinàmica va ser la tècnica SCAMPER, una eina creativa que ens ha permès modificar i transformar conceptes existents per generar noves idees. Aquesta tècnica ens ha ajudat a replantejar el repte, explorar noves opcions i adaptar propostes ja existents a les necessitats específiques del nostre context. SCAMPER ha estat crucial per desenvolupar solucions més sostenibles i creatives. En el nostre cas, aquesta metodologia ha estat essencial per avançar en la resolució del repte relacionat amb el fast fashion, garantint un enfocament més responsable i innovador.

Per fer un seguiment de les nostres activitats setmanals, vam crear un document en què anàvem registrant totes les dinàmiques realitzades, acompanyades de les imatges corresponents anomenat fase 2 i 3


Georgina Jiménez Nat— Menció STEM
Universitat de Lleida
Curs 2024-2025
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar