Setmana II

Durant aquesta setmana, vam centrar els esforços a recopilar informació clau per entendre millor la problemàtica del nostre repte. Vam enviar correus i enquestes a persones rellevants per conèixer diferents punts de vista sobre la transició cap a la moda sostenible. Una de les respostes més valuoses va ser la de l'Anna, fundadora de CUSART, qui ens va oferir una entrevista molt enriquidora. L'Anna ens va explicar la seva experiència gestionant una botiga que aposta per una moda ètica i sostenible, demostrant que és possible creure i treballar en favor del moviment “slow fashion”. Paral·lelament, vam distribuir una enquesta tant al públic general com a treballadors/es de botigues de fast fashion amb l'objectiu d'obtenir una visió més completa i contrastada sobre la problemàtica.

Un cop recollides les dades, vam començar a organitzar i analitzar la informació necessària per orientar el nostre repte i aprofundir en la investigació. Aquest procés ens va portar a integrar tot el que havíem descobert en un document on es van tractar diversos aspectes clau:

  • Relació del nostre repte amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 8, 12 i 13, que aborden el treball decent, el consum responsable i l'acció climàtica.
  • Definició i contextualització detallada del repte.
  • Justificació de la nostra elecció de problemàtica.
  • Conclusions extretes de l'anàlisi de les respostes obtingudes.

De l'enquesta, vam concloure que la majoria dels consumidors segueix un patró de compra associat al fast fashion, a causa de la seva accessibilitat, preu competitiu i capacitat d'adaptació a les tendències. Tot i una creixent consciència dels impactes ambientals i socials d'aquest model, aquest coneixement no sempre es tradueix en canvis en el comportament de compra.

També vam observar una popularitat creixent d'alternatives sostenibles, com les botigues de segona mà i aplicacions de revenda, especialment entre els joves. Tot i això, el preu elevat de les opcions ètiques i la manca d'informació clara per part de les marques continuen sent grans barreres per al canvi. Aquestes conclusions reforcen la necessitat d'educar la societat, promoure la transparència i oferir opcions assequibles per avançar cap a un consum més responsable i sostenible.


Georgina Jiménez Nat— Menció STEM
Universitat de Lleida
Curs 2024-2025
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar
Utilizamos cookies para permitir un correcto funcionamiento y seguro en nuestra página web, y para ofrecer la mejor experiencia posible al usuario.

Configuración avanzada

Puedes personalizar tus preferencias de cookies aquí. Habilita o deshabilita las siguientes categorías y guarda tu selección.