Setmana I
La primera setmana vam començar una nova assignatura anomenada Resolució de Reptes STEM. El primer dia, els tres professors encarregats de l'assignatura ens van explicar el funcionament i els objectius que hauríem d'assolir durant aquest camí d'aprenentatge.
Al principi, vaig experimentar una barreja de sentiments contradictoris. Per una banda, em semblava una assignatura molt motivadora i innovadora; però, per altra banda, em preocupava no ser capaç d'utilitzar algunes de les eines i, en conseqüència, no poder assolir l'objectiu final.
Ens van demanar que forméssim grups de treball. En el meu cas, vaig agrupar-me amb l'Aran, l'Ainara i l'Ada, tres companyes amb qui fa quatre anys que comparteixo treballs. Això em va donar una gran confiança, ja que coneixem bé els punts forts i febles de cadascuna i, quan es tracta d'organitzar-nos i fer feina, treballem de manera molt eficient i coordinada.
Els professors ens van proporcionar un extens llistat de problemàtiques reals entre les quals podíem escollir per desenvolupar el nostre repte. Ens van demanar que cada membre del grup triés dues opcions que el motivessin especialment. En el nostre cas, des del primer moment vam coincidir a escollir el Fast Fashion com a temàtica principal. És un tema molt proper als joves, que ens motiva profundament, i sobre el qual teníem moltes ganes d'aprendre i reflexionar més.
A continuació, vam treballar en la creació d'un arbre de problemes i vam utilitzar la tècnica de "boundary examination" per analitzar i definir amb més precisió el nostre repte. Aquestes eines ens van ajudar a identificar tres motius clars pels quals havíem triat aquesta problemàtica i a plantejar com abordar-la de manera que el resultat fos realista i aplicable.
Durant aquest procés, vam formular la pregunta investigable inicial del nostre repte: Com fomentar el pas del fast fashion a la slow fashion?. Tot i això, gràcies a les dinàmiques realitzades, com la cerca de sinònims per a les paraules clau, vam aconseguir reformular la pregunta per tal que fos més clara i específica.
La pregunta finalment va ser: Com promoure la transició de la moda de consum massiu cap a una moda més responsable i ètica?
En aquesta fase, també vam explorar diversos repositoris de dades i publicacions per recolzar el nostre treball amb informació fiable. Tot i això, ens vam trobar amb algunes dificultats per accedir a dades actualitzades específiques de Catalunya i Espanya, fet que va fer aquest apartat una mica complex. Malgrat això, vam trobar informació en anglès i dades globals, així com exemples d'altres regions concretes, que ens van ser molt útils per completar aquesta part del projecte. Finalment, vam optar per buscar informació amb les paraules claus en angles.
Podeu consultar aquesta dinàmica i totes les altres activitats desenvolupades a l'enllaç "Activitats d'aula". Aquest pas va ser fonamental per donar solidesa al nostre projecte i per plantejar la proposta final amb una base rigorosa.