Proposta activitat de modelització

La modelització s'entén com una estratègia que enllaça els diferents continguts matemàtics del currículum amb situacions reals que formen part de la nostra vida quotidiana.

Així doncs, la meva proposta d'activitat de modelització la vaig centrar en l'agricultura, una de les feines més antigues i fonamentals de la humanitat, que conec bé perquè la meva família es dedica a aquest sector. Crec que amb una proposta d'aquest tipus, els alumnes poden veure les matemàtiques com una eina fonamental i aplicada, útil no només per entendre el món que els envolta, sinó també per al seu futur professional.

REFLEXIÓ: 

El fil conductor de la meva proposta de modelització ha estat l'agricultura, ja que és una activitat molt propera a la realitat de molts infants, especialment aquells que tenen família o coneixements sobre aquest àmbit. L'agricultura és una de les feines més antigues i essencials per a la nostra societat, i apropar-la al context educatiu permet als alumnes entendre la importància de les matemàtiques en tasques pràctiques del nostre dia a dia. Així, els alumnes poden veure com les matemàtiques són una eina fonamental en la seva vida quotidiana i en la seva futura vida professional.

A més a més, vaig posar molta èmfasi en la importància de l'aigua i els efectes que provoca el consum massiu d'aquesta. També vaig abordar possibles solucions per combatre la sequera que actualment afecta Catalunya, buscant conscienciar els alumnes sobre la necessitat de gestionar de manera responsable aquest recurs tan vital.

Mentre duia a terme aquesta activitat, vaig adonar-me de la complexitat que comporta dissenyar problemes. Fins aquell moment, sempre havia pensat en problemes senzills on tota la informació estava donada. Però, en haver de crear problemes perquè els alumnes els puguin modelitzar, vaig descobrir la dificultat de dissenyar situacions autèntiques que fossin rellevants i estimulants per als estudiants. Aquest procés em va permetre entendre millor la importància de crear problemes contextualitzats, que connectin amb la realitat dels alumnes i que els motivin a resoldre'ls.

Per tant, la connexió entre les matemàtiques i la vida quotidiana és essencial per comprendre el món que ens envolta i entendre a què ens enfrontem la societat en el nostre dia a dia.

Georgina Jiménez Nat— Menció STEM
Universitat de Lleida
Curs 2024-2025
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar