Mesurem l'alçada de la FEPTS

L'activitat de mesurar l'alçada de la FEPTS ha estat una experiència creativa que ens ha permès explorar un mateix concepte des de diverses perspectives.

A través d'aquesta tasca, hem treballat de manera col·laborativa, abordant el concepte des de diferents maneres, cosa que ha fomentat l'esperit crític i l'enriquiment del treball en equip.

Realitzar aquesta activitat a la nostra universitat va afegir una motivació extra, ja que ens generava curiositat descobrir l'alçada real d'un edifici que fa tants anys que freqüentem, però al qual mai ens havíem aturat a observar amb detall.  Ens va fer explorar l'infraordinari, aquell aspecte del quotidià que sovint passa desapercebut. Descobrir l'alçada real d'un edifici que fa anys que trepitgem, però que mai havíem observat amb deteniment, ens va permetre redescobrir el nostre entorn habitual des d'una perspectiva nova i sorprenent.

REFLEXIÓ:

Aquesta activitat té molts beneficis per al desenvolupament integral dels alumnes, ja que afavoreix un rol actiu en el procés d'aprenentatge i estimula el pensament crític.

Durant tota la meva escolarització, he treballat principalment amb mètodes tradicionals dins l'àmbit de les matemàtiques. No obstant això, aquesta experiència m'ha permès tenir una visió més àmplia del camp de la mesura, incorporant tècniques innovadores i pràctiques. L'ús d'eines com el telescopi o el mètode de Christen ha enriquit significativament la meva perspectiva, oferint-me noves formes d'apropar-me al contingut matemàtic i fomentant un aprenentatge més pràctic i dinàmic.

Crec que aquesta tasca m'ha enriquit molt com a futura mestra, ja que m'ha proporcionat una versatilitat d'eines i tècniques per obtenir resultats i m'ha reforçat la importància d'innovar en l'ensenyament de les matemàtiques. No podem quedar-nos ancorats en allò que vam aprendre quan érem a primària, perquè la vida evoluciona, i l'educació també. És imprescindible innovar i mantenir-nos al dia amb tot el que pugui millorar l'aprenentatge dels nostres alumnes.

Sobretot, considero essencial connectar les matemàtiques amb el món real per motivar els nostres estudiants i fer que percebin aquesta matèria com una eina útil i rellevant en les seves vides quotidianes.

Georgina Jiménez Nat— Menció STEM
Universitat de Lleida
Curs 2024-2025
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar