LEGO

L'activitat consistia a construir una figura específica amb peces de LEGO. Per dur-la a terme, primer vam accedir a la plataforma LEGO Spike des de l'ordinador i vam seleccionar l'opció "Essential" o "Prime". Tot seguit, vam escollir un dels dissenys disponibles i vam seguir les instruccions pas a pas per completar la construcció. Un cop finalitzada, vam vincular el motor amb l'ordinador mitjançant Bluetooth. Finalment, vam programar les instruccions necessàries perquè el motor realitzés els moviments desitjats.

REFLEXIÓ:

L'activitat que se'ns va presentar a l'aula va resultar molt enriquidora. Tot i que ja coneixia el LEGO, desconeixia la gran varietat de funcions que es poden realitzar amb ell. A més, vaig descobrir com una activitat pràctica pot fomentar el desenvolupament d'habilitats com la creativitat i la resolució de problemes, alhora que permet posar en pràctica competències essencials de l'àmbit STEM, com el pensament computacional i el seguiment d'instruccions detallades.

L'activitat no només em va sorprendre per les múltiples possibilitats que ofereix LEGO, sinó que també em fa agrair que ens l'hagin ensenyat durant la carrera. Considero que és una proposta molt interessant per al nostre futur com a docents, ja que combina aprenentatge pràctic i desenvolupament d'habilitats essencials. A més, va ser molt enriquidor descobrir la gran varietat de recursos i suports que existeixen per dur a terme activitats com aquesta, cosa que ens obre un ventall de possibilitats per aplicar-ho a l'aula de manera creativa i efectiva.

La part de l'activitat que més em va sorprendre va ser l'oportunitat d'aplicar el pensament computacional, ja que em va fer adonar que treballar amb LEGO a l'aula va molt més enllà d'una simple construcció. Aquesta experiència em va revelar com una activitat aparentment lúdica pot convertir-se en una eina molt educativa.

A més a més, considero que LEGO és una eina molt pròxima a la realitat perquè, en moltes situacions de la vida quotidiana, també hem de seguir un conjunt de passos per arribar al resultat final. Aquesta capacitat d'organitzar-se i seguir una seqüència d'accions és essencial tant en el treball en equip com en l'aprenentatge individual.

Georgina Jiménez Nat— Menció STEM
Universitat de Lleida
Curs 2024-2025
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar
Utilizamos cookies para permitir un correcto funcionamiento y seguro en nuestra página web, y para ofrecer la mejor experiencia posible al usuario.

Configuración avanzada

Puedes personalizar tus preferencias de cookies aquí. Habilita o deshabilita las siguientes categorías y guarda tu selección.