Desafiament solar

En aquesta activitat hem hagut de realitzar dues construccions que requerien un procés força elaborat. D'una banda, vam dissenyar i construir un rellotge solar equatorial i cilíndric, aplicant coneixements de geometria i astronomia per assegurar-ne l'exactitud.

D'altra banda, se'ns va demanar elaborar un forn solar. En aquest projecte, vam dur a terme un disseny experimental per comprovar la funcionalitat del forn, amb un focus especial en l'eficàcia dels reflectors que hi vam incorporar. 


REFLEXIÓ:

Construir un forn solar i un rellotge solar a primària és important perquè ofereix una experiència educativa rica i interdisciplinària.

Els alumnes poden aprendre com es pot aprofitar l'energia del sol, introduint conceptes sobre energies renovables i sostenibilitat, a més a més que amb el rellotge solar, poden entendre com el moviment aparent del sol afecta la mesura del temps.

És una activitat que integra diverses àrees del coneixement, com les matemàtiques (amb càlculs d'angles i mesures per dissenyar i construir el rellotge o el forn solar), les ciències naturals (on s'apliquen principis com la transferència de calor, la reflexió de la llum i l'ús de materials conductors i aïllants), la tecnologia (centrant-se en la creació i optimització dels prototips) i l'enginyeria (que impulsa el disseny, la construcció i la resolució de problemes tècnics durant el procés de fabricació).

Penso que una activitat d'aquest tipus els alumnes aprenen de primera mà sobre la importància de les energies netes i renovables, i com aquestes poden substituir fonts més contaminants.  Així doncs, entenent que és possible fer servir recursos naturals de manera responsable i efectiva.

Aquesta activitat és dinàmica cosa que la fa atractiva i, per tant, els alumnes poden participar més activament i això reforça el seu interès i el seu aprenentatge.

En conclusió, m'encantaria poder implementar aquesta activitat en el meu futur com a docent, ja que crec que ofereix una forma molt enriquidora i motivadora d'ensenyar conceptes multidisciplinaris i pràctics als alumnes.

Georgina Jiménez Nat— Menció STEM
Universitat de Lleida
Curs 2024-2025
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar