TINKERING
Futbolí
Què és el tinkering:
És una metodologia d'aprenentatge basada en l'experimentació, construcció de coses i la recerca d'un valor educatiu en diferents materials. Està molt relacionat amb "A" de STEAM (Arts).

Construcció d'un futbolí:
En aquesta activitat se'ns va proporcionar una àmplia varietat de materials a l'aula, i, organitzats en grups de quatre persones, vam decidir quins materials seleccionar per elaborar el nostre projecte. En el cas del meu equip, vam optar per crear un futbolí utilitzant palletes i pinces de roba. Un cop vam tenir la base principal construïda, vam decidir modificar el disseny tradicional del futbolí incorporant unes porteries mòbils, afegint així una nova dinàmica al joc.
REFLEXIÓ:
Aquesta eina STEM es fonamenta en proporcionar als alumnes una gran varietat de materials perquè puguin crear lliurement, fomentant la seva imaginació i creativitat en el procés de construcció.
Com vam comentar a l'aula aquest tipus de “STEM TOOL” és ideal treballar-lo durant el primer cicle de primària, ja que permet als alumnes experimentar amb diferents materials, estimulant la seva capacitat creativa. A més és una oportunitat molt bona perquè els alumnes puguin treballar la cohesió, la cooperació i la comunicació.
Personalment, no havia tingut coneixement d'aquesta metodologia en la qual l'alumnat construeix el seu propi aprenentatge sense una guia explícita. Durant la meva experiència com a estudiant d'educació primària, mai vaig tenir l'oportunitat de treballar amb un enfocament d'aquest tipus, ja que sempre vaig estar immersa en una metodologia més tradicional, basada en la recepció d'instruccions i pautes clares per a l'execució de qualsevol activitat.
Aquesta activitat em va permetre reflexionar sobre la nostra capacitat de crear objectes a partir de materials senzills i quotidians i com una activitat com aquesta fomenta tanta cohesió de grup, comunicació i cooperació. Em vaig adonar que, sovint, no és necessari disposar d'elements complexos per desenvolupar idees innovadores i creatives si no que quan diferents ments s'uneixen i treballen de manera cooperativa, el resultat és molt més potent i ric.